Feliz Carnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Laarhuis - WaarBenJij.nu Feliz Carnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Laarhuis - WaarBenJij.nu

Feliz Carnaval

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

12 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon noche.
Costa bon?
Hoopi bon hier!

Ja ja ik begin zo waar al een paar woordjes Papiaments te praten. De eerste twee weken Curaçao zitten er alweer bijna op en het is nog steeds heel gaaf!

De eerste week van me stage heb ik ontbijtdienst gedraaid. Pfoeh maandag t/m vrijdag om 6 of 7 uur beginnen. Behalve dat het vroege opstaan geen pretje was beviel de eerste week heel goed. Hele aardige collega's en vooral collega's die van het eiland zelf kwamen. Ik had zelf verwacht dat er veel meer Nederlanders zouden werken maar dat is niet zo en dat bevalt mij wel.

Vanwege de vroege dienst heb ik vorige week niet zoveel gedaan, ik was na het werk meestal kapot maar gelukkig waren zaterdag en zondag mijn vrije dagen om bij te komen en dat kwam goed uit want er was carnaval in Otrabanda. Drie dagen achter elkaar parade's door de stad en feest! Wat een happening. Het was totaal anders dan in Nederland waar iedereen los gaat op de meest, met alle respect, slechte muziek. Hier knalt de sambamuziek van de wagens en lopen er heel veel drumbands mee met de parade's met dansgroepen. Echt heel tof om te zien!

Tijdens de optocht zijn we nog naar de netto bar geweest. Een bekend barretje wat helemaal vol hangt met shirts/vlaggen en sjaals van Nederlandse voetbalclubs en het Nederlandse koningshuis. Willem Alexander en Maxima hebben deze bar ook bezocht was te zien op foto's.

Mart heeft ons dat weekend ook meegenomen naar de Bermuda. Een plek waar we waarschijnlijk nog de nodige polar biertjes zullen gaan nuttigen. Bermuda is de bekendste club in Willemstad. Mooie tent!

Gisteren begon mijn eerste avonddienst. Ook dit beviel goed. Het is hard werken maar ook heel gezellig werken.

Om jullie nog even te pesten meld ik nog even dat het hier nu 26 graden is, en dat ik nu in me zwembroekje buiten ga verder lezen met het boek van Andy vd Meyde. Nog even genieten van me vrije dag en morgen weer hard aan de bak!

Wat is het daar eigenlijk voor weer? ;-)

Laterrrrr

  • 26 Februari 2013 - 21:18

    Hermine En Gerard:

    Hallo buurman ver weg
    Fijn dat je het naar je zin hebt! We hebben je verslag en de mooie foto' s bekeken. Geniet van je stage, het weer , de biertjes en andere zaken. We blijven je verhalen volgen. Groetjes Gerard en Hermine

  • 07 Maart 2013 - 01:54

    Nick Laarhuis:

    Hey buren ver weg!
    Mooi zo! Komt zeker goed, echt heel erg genieten hier!
    Leuk!
    Groeten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curaçao

Stagaire bij Resort Kura Hulanda te Willemstad

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2013

Almost Ayo Korsow

02 Mei 2013

i <3 Korsow

06 April 2013

Bijna op de helft ...

07 Maart 2013

First Month Korsou

12 Februari 2013

Feliz Carnaval
Nick

22/ Student middelbare hotelschool Almelo/ FC Twente/ @nickosj/ @muiterweek/ Curaçao '13/

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 4991

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: